Sayfalar

8 Aralık 2013 Pazar

Boyband Tarihi-8

Eveet benim ergenliğimin en yoğun olduğu zamanlar (yani çocukluk bitti artık genç oleceğiz falan) o zamanlarda işte noluyo yahu bir sürü boyband; "biz gidiyoz haydin eyvallah" dedi ve ben bittim arkadaşlar. Yahu ergeniz tvyi açınca ne bileyim müzik dinleyince falan insan güzel şeyler görmek/duymak istiyor, "yapmayın" derken. O da ne, kimler gelmiş kimler gelmiş. Hoşgeldiniz canlarım.

BLUE
2001 yılında kurularak bence en doğru zamanı seçmiş gruptur. Nitekim bütün boybandler -geriye dönüp baktığınızda da göreceksiniz- 2002'ye gelmeden piyasadan çekilmiştir.
İngiltereden çıkan bu güzide grubu hemen hemen benim yaşlarımda herkes pek iyi bilir.
Hatırlıyorum da dershane zamanlarımda sanırım walkman var tabi o zamanlar Blue'nun cdlerini takar takar şarkılarını söylerdik. İşte biz de böyle yollardan geçtik gençler.
Bana ingilizce öğrenmemi sağlayan, sevdiren 2 gruptan biridir. (Birisi BSB)
Ben bunların şarkılarını çevirmeye çalışıyorum falan, One Love şarkısını nasıl söylediğimizi hatırlıyorum da "Van loov madı madırs prayt van lov koz dı taz mi kray" ne demekse işte kulağımıza geleni söylüyoduk. Ergenlik.
Tam benim böyle ergenliğimin en ateşli olduğu zamanlar Türkiye'ye geleceklerini söylemişlerdi. Tabii o zamanlar aileden izin olayı falan var. Odama kapanıp günlerce konuşmamıştım kimseyle. Şanslıymışım ki Lee hastalandı konser iptal oldu. Ama bu hayırsız grup benim Türkiye'de olmadığım bir zamanı seçip geldi konser verdi. Yazıklar olsun... Olsun.
Devam edelim. Benim favorim Lee'ydi. Hatta grup 2005 yılında dağılınca 2006 yılında Lee Ryan'ın solo cdsi çıkmıştı onu almıştım. Blue 2005 yılında bir sürü best of albümü çıkardı "bi dağılamadınız lan" demiştim adeta. Hepsini  almıştım. Blue Best Of DVD'im de vardı ama taşınırken kayboldu. Çok güzel.

Grup 4 üyeden oluşuyor. Lee Ryan, Antony Costa, Simon Webbe, Duncan James.
Arkadaş grubumda genelde Duncan sevilirdi. Bu yüzden Lee'yi hep sahiplenmiştim. Ulan nasıl bir olaysa posterler falan hep Lee'ydi. Duncan olunca arkadaşa veriyodum. Hey gidi.
Blue Jean, Trendy, Salsa gibi ergenlik dergileri vardı. -Hala var mı bu arada-
Onları alırdım hep. Blue hayranlığımdan Keremcem, Hepsi, Gökhan Özen kapaklı dergiler dolmuştu evde. Rezalet.
İşte ergenliğimin büyük olayları olan boybandlerin sonuncusuydu Blue. Bunlar 2005te dağılınca ben de büyüdüm. Olgun bir birey oldum. Hayatın ne kadar zor ve yalan olduğunu boybandler teker teker gidince anladım.

ALL RISE
İlk albümleridir. Fly By, All Rise gibi hit parçaları bulunmaktadır.
Albüm 2001 yılında çıkmıştır.

ONE LOVE
Blue'yu en çok ün sahibi yapan bu albümdür. One Love, You Make Me Wanna, Sorry Seems To Be Hardest Word (with Elton John) gibi şarkılar bu albümdedir. 2002 yılında çıkmıştır.

GUILTY
Benim 2003 yılının ilkbaharında tırım tırım  aradığım albümdür. Guilty, Breathe Easy, Bubblin şarkıları bu albümdedir.

BEST OF BLUE
"Daha nereye, bi çay içseydik". dediğim ve CD olarak aldığım ilk albümdür. 2004 yılında çıkmıştır. Get Down On It bunun içindedir. Curtain Falls da öyle.

4Ever BLUE
"Hani lan gidiyodunuz" dediğim albümdür.

The Platinum Collection
"Artık gidin sıktınız, kalbimiz acıyo lan burda" dediğim albümdür. Lafımı dinleyip ortadan kaybolmuşlardır.
4 üye güç gösterisi gibi resmen birbirine karşı solo albümler çıkarmıştır.

4 üye de solo albüm çıkarmış. Fakat en başarılısı Simon Webbe olmuştur. (Evet Lee hayranı olmama rağmen bu bir gerçek.)
Fakat arkadaşlar sizce de Duncan James çok seksi değil mi ?

2009 yılında geri dönme kararı alan grup "I Can" şarkısı ile İngiltere adına Eurovision'a katılmıştır. Sanırım 13.olarak döndüler.

2013 yılında Roulette albümünü çıkardılar. Turun 2.ayağında Türkiye'de konser verdiler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder